Την ίδια ώρα που η Υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου απαντούσε σε επίκαιρη ερώτηση της βουλευτού της Ν.Δ Ελίζα Βόζεμπεργκ για τα ελληνόγλωσσα σχολεία του εξωτερικού και υπεραμυνόταν της άποψης ότι στόχος του υπουργείου και της κυβέρνησης είναι να μην υπάρχει ούτε ένα ελληνόπουλο που δεν θα έχει τη δυνατότητα να μάθει την ελληνική γλώσσα, η πρόεδρος της ομοσπονδίας ελληνοαμαερικανών εκπαιδευτικών Στέλλα Κοκόλη έκρουε καμπανάκι για τη λειτουργία των ελληνόγλωσσων σχολείων.
«Στόχος μας είναι η επένδυση στη γλώσσα, στην ιστορία και στον πολιτισμό – αυτά είναι τα κεντρικά στοιχεία γύρω από τα οποία θα αναπτύσσεται όλο το εκπαιδευτικό κομμάτι της ομογένειας – και θα προχωρήσουμε σε αναδιάρθρωση του ομογενειακού εκπαιδευτικού συστήματος. Αυτό θα οργανωθεί μετά από προσυνέδρια και συναντήσεις με την ομογένεια και το συνολικό θεσμικό πλαίσιο θα παρουσιαστεί τον Οκτώβρη του 2010», τόνισε η Υπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Άννα Διαμαντοπούλου, απαντώντας στη Βουλή, σε ερώτηση της Βουλευτού της Ν.Δ., Ελισάβετ Βόζεμπεργκ, σχετικά με την ενίσχυση των ελληνόγλωσσων σχολείων της αλλοδαπής. Και συνέχισε:
«Η πολιτική μας, θα μπορούσε να συνοψιστεί στο δόγμα ότι δεν πρέπει ούτε ένα Ελληνόπουλο, σε κανένα σημείο του πλανήτη, τη στιγμή που θέλει να μάθει ελληνικά, να μην έχει τη δυνατότητα να μάθει. Γι’ αυτό και το θέμα της γλώσσας, είναι το κεντρικό στοιχείο, γύρω από το οποίο οργανώνεται αυτή η πολιτική. Πολύ περισσότερο, όταν, όπως είπα, ο στόχος είναι να προωθήσουμε την ελληνική γλώσσα και να δώσουμε τη δυνατότητα και σε άλλους να τη διδαχθούν».
Η Υπουργός Παιδείας παρέθεσε, και τα εξής στατιστικά στοιχεία.
«Το 2004 ήταν 1.650 εκπαιδευτικοί ανά τον κόσμο. Το 2008 ήταν 1.965, το 2009 έγιναν 2.400 εκπαιδευτικοί. Δηλαδή, σε ένα χρόνο 2008-2009 αυξήθηκαν κατά 20% οι αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί ανά τον κόσμο», τόνισε η κα Διαμαντοπούλου. «Έχει ενδιαφέρον να δείτε και τα κριτήρια ή τα προσόντα. Έχουμε, ας πούμε, αποσπασμένους καθηγητές αγγλικής φιλολογίας σε αγγλόφωνες χώρες ή γερμανικής φιλολογίας σε γερμανόφωνες χώρες. Όπως, υπάρχουν σχολεία με 10 μαθητές και 10 καθηγητές. Υπάρχει σχολείο στην Αφρική με 8 μαθητές και 8 καθηγητές. Στο Αμβούργο έχουμε δέκα μαθητές και δέκα καθηγητές. Να σας πω ότι στην Κολωνία, έχουμε 16 μαθητές και 14 καθηγητές. Για πρώτη φορά είχαμε σωρηδόν καθηγητές, οι οποίοι ασκούσαν διοικητικά καθήκοντα σε σχολεία του εξωτερικού. Αυτά, όλα, λοιπόν, κατεγράφησαν ένα προς ένα».