google.com, pub-7396276466444978, DIRECT, f08c47fec0942fa0 Στα δύο και η ΚΕΔΚΕ όχι είπαν οι δήμαρχοι της πλειοψηφίας στον Καλλικράτη, ναι η μειοψηφία - epiruschannel.gr

Στα δύο και η ΚΕΔΚΕ όχι είπαν οι δήμαρχοι της πλειοψηφίας στον Καλλικράτη, ναι η μειοψηφία

Όχι είπε η πλειοψηφία της ΚΕΔΚΕ στον Καλλικράτη ναι απάντησε η μειοψηφία που αποχώρησε απο τη συνεδρίαση του Δ.Σ και πριν απο την άτυπη γενική συνέλευση των δημάρχων. Τη διαφωνία της επί της αρχής του νομοσχεδίου για το «Πρόγραμμα Καλλικράτης» εξέφρασε κατά πλειοψηφία – πλην του «Αυτοδιοικητικού Κινήματος» - η ΚΕΔΚΕ κατά τη διάρκεια της άτυπης γενικής συνέλευσης που πραγματοποιήθηκε σήμερα στην Αθήνα.



Όχι είπε η πλειοψηφία της ΚΕΔΚΕ στον Καλλικράτη ναι απάντησε η μειοψηφία που αποχώρησε απο τη συνεδρίαση του Δ.Σ και πριν απο την άτυπη γενική συνέλευση των δημάρχων. Τη διαφωνία της επί της αρχής του νομοσχεδίου για το «Πρόγραμμα Καλλικράτης» εξέφρασε κατά πλειοψηφία – πλην του «Αυτοδιοικητικού Κινήματος» - η ΚΕΔΚΕ κατά τη διάρκεια της άτυπης γενικής συνέλευσης που πραγματοποιήθηκε σήμερα στην Αθήνα. Προηγήθηκε η συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου της ΚΕΔΚΕ, κατά τη διάρκεια της οποίας οι αυτοδιοικητικές παρατάξεις εξέφρασαν τις τελικές τους θέσεις επί του νομοσχεδίου, ενώ αμέσως μετά αποχώρησε το «Αυτοδιοικητικό Κίνημα». Ειδικότερα ο πρόεδρος της ΚΕΔΚΕ κ. Νικήτας Κακλαμάνης εισηγήθηκε ότι η Αυτοδιοίκηση δεν μπορεί να στηρίξει επί της αρχής το σχέδιο νόμου - αν και υπάρχουν διατάξεις με τις οποίες συμφωνεί – για πολλούς λόγους. Όπως σημείωσε ο κ. Κακλαμάνης: ü Πρώτον, δεν υπήρξε εύλογο χρονικό διάστημα για την ολοκλήρωση της διαβούλευσης, ιδιαίτερα για τα οικονομικά και τη χωροταξία. ü Δεύτερον, από τις είκοσι πέντε προτάσεις που κατέθεσε η ΚΕΔΚΕ για τα θεσμικά ζητήματα κατά τη διάρκεια της διαβούλευσης, αγνοήθηκαν τελικά από την ηγεσία του υπουργείου Εσωτερικών οι δέκα έξι, εκ των οποίων οι περισσότερες αφορούν σημαντικά ζητήματα. ü Τρίτον, από την έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους διαπιστώνεται τουλάχιστον προχειρότητα σε ό,τι αφορά τον οικονομικό σχεδιασμό του προγράμματος, αφού η φημολογούμενη οικονομία κλίμακος, δηλαδή η εξοικονόμηση ποσών αντί του 1,8 δις ευρώ, μειούται κατά περίπου 600 εκ. ευρώ, χωρίς παράλληλα να διασφαλίζεται οικονομικά η άσκηση σειράς μεταφερόμενων αρμοδιοτήτων (μετατάξεις υπαλλήλων, κτιριακή και υλικοτεχνική υποδομή κ.τ.λ.). Έτσι από 1/1/2011 θα είναι αδύνατη η διεκπεραίωση πολλών λειτουργιών, τις οποίες αναλαμβάνουν οι δήμοι, ελλείψει πόρων και υποδομών, με αποτέλεσμα να υποβαθμιστούν και να χειροτερέψουν οι παρεχόμενες προς τους πολίτες υπηρεσίες, όπως για παράδειγμα στον τομέα της καθαριότητας. Αν μάλιστα ληφθεί υπόψη η δεδομένη μείωση προσωπικού – λόγω της μεγάλης μείωσης των πάσης φύσεως συμβασιούχων, της απαγόρευσης πρόσληψης μόνιμου προσωπικού που έχει επιβληθεί και της μεγάλης περικοπής των τρεχόντων θεσμοθετημένων πόρων των υπαρχουσών αυτοδιοικητικών δομών (υπολογίζεται στα 480 εκ. ευρώ η μείωση για το 2010) – είναι βέβαιο ότι οι πάσης φύσεως παρεχόμενες υπηρεσίες προς τους πολίτες και ιδιαίτερα οι πρόνοιας και κοινωνικού χαρακτήρα, θα υποβαθμιστούν, αν δεν κινδυνεύσουν να καταργηθούν. ü Τέταρτον, ως προς το χωροταξικό σχεδιασμό των νέων δήμων δεν υπήρξε διαβούλευση. Ποτέ δε δόθηκε η δυνατότητα στην διαπαραταξιακή Επιτροπή Παρακολούθησης της ΚΕΔΚΕ να διατυπώσει την άποψή της για το θέμα και άρα την ευθύνη φέρει αποκλειστικά ο υπουργός Εσωτερικών. Και τελικά η πρόταση του νομοσχεδίου απέχει, μακράν, από τις γενικές αρχές για τήρηση ενιαίων, αντικειμενικών και μη επιλήψιμων κριτηρίων. Οι παραπάνω θέσεις σε συνδυασμό με τις θέσεις των άλλων δύο αυτοδιοικητικών παρατάξεων οδήγησαν τελικά στην υπερψήφιση του ΟΧΙ επί της αρχής του νομοσχεδίου, με την ελπίδα ότι κατά τη διάρκεια της συζήτησής του στη Διαρκή Επιτροπή και την Ολομέλεια της Βουλής θα γίνουν αποδεκτές και άλλες από τις μείζονος σημασίας θέσεις της Αυτοδιοίκησης. H ανακοίνωση του "Αυτοδιοικητικού Κινήματος" έχει ως εξής: «Το σχέδιο Καλλικράτης συζητείται στο κοινοβούλιο και θα είναι σε λίγες μέρες νόμος του κράτους. Μια σημαντική μεταρρύθμιση, μια σπουδαία τομή στο πολιτικοδιοικητικό μας σύστημα και στους θεσμούς της τοπικής δημοκρατίας, παίρνει επιτέλους σάρκα και οστά, δικαιώνοντας τους πολυετείς διεκδικητικούς αγώνες όλων των συλλογικών οργάνων αυτοδιοίκησης της χώρας. Δικαιώνει τις προσδοκίες της κοινωνίας για υπηρεσίες ποιότητας στο πλησιέστερο στον πολίτη επίπεδο, για περιορισμό της γραφειοκρατίας, για καθιέρωση ουσιαστικών θεσμών και διαδικασιών διαφάνειας, λειτουργικού ελέγχου και συστηματικής αξιολόγησης του τρόπου διαχείρισης και αξιοποίησης των εθνικών και των πόρων συνοχής. Εισάγει ουσιαστικούς θεσμούς ανάπτυξης διαλόγου των κοινωνικών εταίρων και των τοπικών αρχών, καθιερώνει πολιτική και επιχειρηματική διαμεσολάβηση σε τοπικό επίπεδο και αναπτύσσει νέες μορφές παροχής διοικητικού έργου στην εργασία, στην παραγωγή και στο σπίτι. Οι Περιφερειακές Αυτοδιοικήσεις και οι νέοι Δήμοι αναδεικνύονται σε ουσιαστικά κέντρα αναπτυξιακών παρεμβάσεων. Το πλήθος των μεταβιβαζομένων αρμοδιοτήτων και πόρων ενισχύουν την αρχή της εγγύτητας και κατοχυρώνουν τον αποφασιστικό χαρακτήρα των τοπικών και περιφερειακών αρχών, ανοίγοντας μια νέα εποχή για την πολιτική και τη διοικητική μας οργάνωση. Όμως εδώ δεν φτάσαμε τυχαία. Προηγήθηκαν σημαντικά νομοθετήματα και ιδίως οι νόμοι 1828 και 1832/89 αντίστοιχα, για την οικονομική και διοικητική αυτοτέλεια των Ο.Τ.Α, ο νόμος 2218/93 για την ίδρυση και λειτουργία των Ν.Α και ο νόμος 2539/97 για την συνένωση των δήμων και κοινοτήτων (πρόγραμμα Ι Καποδίστριας), όλα προγραμματικές πρωτοβουλίες των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ, που αποτέλεσαν τους προπομπούς της αποκεντρωμένης εξουσίας και τα οποία πέτυχαν τους στόχους τους και ωρίμασαν τις συνθήκες για το μεγάλο βήμα. Το πρόγραμμα Καλλικράτης. Μόλις χθες το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης δια του αρχηγού του, ζήτησε την απόσυρση του Καλλικράτη, υπερασπιζόμενο προφανώς το κράτος που δεν επανίδρυσε, αλλά που όμως το ίδιο αποδιάρθρωσε κατά την πρόσφατη εξαετία, πιέζοντας και εκθέτοντας ταυτόχρονα τα αυτοδιοικητικά του στελέχη, τα οποία κινούμενα στο πλαίσιο των ομόφωνων αποφάσεων των συνεδρίων της ΚΕΔΚΕ και της ΕΝΑΕ εργάστηκαν πολλούς μήνες, μαζί με πολλούς αιρετούς και επιστήμονες, μέσα από συνέδρια, συνεδριάσεις και επιτροπές για τη διαμόρφωση των τελικών κειμένων του θεσμικού πλαισίου του νομοθετήματος. Αυτή η τακτική του συντηρητικού κόμματος, ήταν και παραμένει αμετανόητα αρνητική, σε κάθε προσπάθεια αποκέντρωσης και ανατροπής του πελατειακού κράτους, το ίδιο αρνητική σε όλες τις προαναφερόμενες μεταρρυθμιστικές τομές. Οι προσχηματικές διαφωνίες και οι δευτερεύουσας σημασίας επισημάνσεις χωρίς πραγματική επιχειρηματολογία και ουσιαστικό αντίλογο, δεν μπορούν να αποτελέσουν άλλοθι για καμία προσχεδιασμένη διαδικασία, που υπακούει σε κομματικές εντολές και αποκλίνει από τον στρατηγικό αυτοδιοικητικό μας στόχο. Ως Αυτοδιοικητικό Κίνημα δεν πρόκειται να νομιμοποιήσουμε καμία τέτοια προσπάθεια και όχι μόνο θα επιδιώξουμε την περαιτέρω βελτίωση του σχετικού σχεδίου νόμου στην κατεύθυνση της ενδυνάμωσης αυτού, αλλά θα αγωνιστούμε με όσες δυνάμεις διαθέτουμε για την επιτυχή εφαρμογή του. Αυτή είναι η απαίτηση της ελληνικής κοινωνίας και αυτό επιβάλλει η σημερινή ελληνική δημοσιονομική, πολιτική και αναπτυξιακή μας πραγματικότητα. Ένα σύγχρονο, αποτελεσματικό και αποκεντρωμένο κράτος με αυτοδιοίκηση, στην υπηρεσία του Λαού και της χώρας». www.epiruschannel.gr





Από το Blogger.