google.com, pub-7396276466444978, DIRECT, f08c47fec0942fa0 13 αιρετές περιφέρειες και 333 ή 334 δήμους προβλέπει ο Καλλικράτης - epiruschannel.gr

13 αιρετές περιφέρειες και 333 ή 334 δήμους προβλέπει ο Καλλικράτης


Το νομοσχέδιο «Καλλικράτης» προβλέπει τη συνένωση των 910 Δήμων και 124 Κοινοτήτων, που υπάρχουν σήμερα σε 333 έως 343 Δήμους. Οι 57 Νομαρχίες και τα 19 Επαρχεία καταργούνται και αντικαθίστανται από 13 αιρετές Περιφέρειες με νέες αρμοδιότητες και πόρους, και οι 13 κρατικές Περιφέρειες αντικαθίσταται με τη σειρά τους από 7 αποκεντρωμένες Διοικήσεις. Κριτήρια συνένωσης δήμων Σύμφωνα με τον υπουργό

 13 αιρετές περιφέρειες και 333 ή 334 δήμους προβλέπει ο Καλλικράτης Το νομοσχέδιο «Καλλικράτης» προβλέπει τη συνένωση των 910 Δήμων και 124 Κοινοτήτων, που υπάρχουν σήμερα σε 333 έως 343 Δήμους. Οι 57 Νομαρχίες και τα 19 Επαρχεία καταργούνται και αντικαθίστανται από 13 αιρετές Περιφέρειες με νέες αρμοδιότητες και πόρους, και οι 13 κρατικές Περιφέρειες αντικαθίσταται με τη σειρά τους από 7 αποκεντρωμένες Διοικήσεις. Κριτήρια συνένωσης δήμων Σύμφωνα με τον υπουργό, ως πληθυσμιακό μέτρο για την εφαρμογή των κριτηρίων, χρησιμοποιείται ο μόνιμος πληθυσμός της απογραφής του 2001, που απεικονίζει πιστότερα και κατά τον πλέον επίσημο τρόπο την πραγματική κατάσταση των Δήμων και των Δημοτικών Διαμερισμάτων. Για τους δήμους: εισάγεται ελάχιστο πληθυσμιακό μέγεθος οι 10.000 μόνιμοι κάτοικοι, προκειμένου ένας Δήμος που προκύπτει από συνένωση, να μπορέσει να ασκήσει επαρκώς τις αρμοδιότητές του, εξασφαλίζοντας λειτουργική, διοικητική και οικονομική επάρκεια. Δηλαδή, κανένας Δήμος δεν μπορεί κάτω από αυτό το όριο, με μόνη εξαίρεση πάντοτε τους νησιωτικούς και τους ορεινούς Δήμους κατά τη γνώμη μας να σταθεί στο νέο περιβάλλον. δεν μπορούν να διασπαστούν τα όρια των Δήμων, των Νομών αλλά και των Περιφερειών. Οι συνενώσεις αφορούν το σύνολο της σημερινής εδαφικής ακεραιότητας και Περιφέρειας των ΟΤΑ. Δεν είναι δυνατό να συνενωθούν Δήμοι χωρίς εδαφική συνέχεια για προφανείς συγκοινωνιακούς αλλά και όχι μόνο λόγους. Ειδικά για τους ορεινούς Δήμους εφαρμόζεται διακριτό πληθυσμιακό κατώφλι που προσδιορίζεται στους 2.000 κατοίκους. Ο χαρακτηρισμός ενός νέου δήμου ως ορεινού βασίζεται στο χαρακτηρισμό των δημοτικών διαμερισμάτων αυτού από την Ελληνική Στατιστική Αρχή. Έτσι και μόνο έτσι μπορεί ο νέος συνενωμένος δήμος να εξαιρεθεί από το εθνικό πληθυσμιακό κατώφλι που ισχύει για τους μη ορεινούς Δήμους, εφόσον δηλαδή χαρακτηρίζεται με συνυπολογισμό όλων των δημοτικών του διαμερισμάτων, των δημοτικών του κοινοτήτων πλέον, τελικά ως ορεινός με ποσοστό άνω του 50%. Για τις περιπτώσεις των μεγάλων αστικών κέντρων της Περιφέρειας, σε αυτά συνενώνονται υποχρεωτικά όμοροι Δήμοι με τους οποίους συναποτελούν στην πραγματικότητα τέτοιες περιπτώσεις Δήμων λειτουργική ενότητα ανεξαρτήτως πληθυσμιακού ορίου. Έχουν κοινή αστική συγκοινωνία, έχουν κοινά φανάρια σε πολλές περιπτώσεις, Δήμων οι οποίοι συνήθως συμπίπτει να είναι και έδρες, να είναι και πρωτεύουσες νομών. Υπάρχουν λίγες περιπτώσεις, όπου η εφαρμογή αυτών των κριτηρίων μπορεί να οδηγήσει σε δύο διαφορετικές λύσεις που μπορούν σε αυτή την περίπτωση να αξιολογηθούν ότι ανταποκρίνονται εξίσου στην εκ των πραγμάτων πολυπαραγοντική διαδικασία της χωροθέτησης. Στις περιπτώσεις αυτές θέτουμε σε διαβούλευση και τις δύο εναλλακτικές λύσεις που μας προκύπτουν. Πρόκειται συγκεκριμένα για 14 περιπτώσεις στο σύνολο 333 Δήμων που είναι ακριβώς οι Δήμοι που προτείνουμε. Αρμοδιότητες των νέων Δήμων και Περιφερειών Οι αρμοδιότητες των νέων Δήμων αφορούν στους τομείς Πολεοδομίας, Πρόνοιας, Υγείας, Παιδείας, Εμπορίου, Μεταφορών. Επίσης στο πλαίσιο της νησιωτικότητας, οι Δήμοι αποκτούν ακόμη περισσότερες αρμοδιότητες ώστε να αναδειχθούν σε πραγματικά κυβερνεία. Σε ότι αφορά τώρα Περιφέρειες, οι νέες αρμοδιότητες αφορούν: στην περιφερειακή ανάπτυξη, όπως τα Περιφερειακά Επιχειρησιακά Προγράμματα και τη συμμετοχή στην κατάρτιση και εφαρμογή του ΕΣΠΑ για την περίοδο 2007-2013. στις Δημόσιες Υγειονομικές Περιφέρειες, στις ΔΥΠΕ. στην κατασκευή, συντήρηση και ανακαίνιση οδών μαζί με τις αντίστοιχες βεβαίως μελέτες και την εκπόνησή τους. στο σχεδιασμό, στη μελέτη, στην κατασκευή και συντήρηση συγκοινωνιακών, αντιπλημμυρικών, κτιριακών, ηλεκτρομηχανολογικών, λιμενικών έργων, αλλά και εγγειοβελτιωτικών έργων. στην εποπτεία των δημόσιων ΙΕΚ, στην αδειοδότηση πολιτιστικού χαρακτήρα φορέων της Περιφέρειας. <!--[if !supportLineBreakNewLine]-->Οι εξοικονομήσεις του «Καλλικράτη» Εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ ετησίως, θα εξοικονομηθούν από τη δομική αλλαγή του «Καλλικράτη» συνεισφέροντας εμπράκτως στα δημοσιονομικά μεγέθη της χώρας και βεβαίως στη δημοσιονομική της σταθεροποίηση, υποστήριξε ο υπουργός Εσωτερικών. Για παράδειγμα, ο αριθμός των δημοτικών συμβούλων από 16.150 που είναι σήμερα περιορίζεται περίπου στους μισούς. Επίσης, οι 195 θέσεις Αντινομαρχών αντικαθίστανται από τις μισές Αντιπεριφερειαρχών και οι 1.496 νομαρχιακοί σύμβουλοι αντικαθίστανται από 703 περιφερειακούς συμβούλους. Συνολικά, οι περισσότερες από 50.000 θέσεις πολιτικού προσωπικού μειώνονται σε 25.000 θέσεις. Μόνο δε από τη μείωση αυτών των θέσεων πραγματοποιείται εξοικονόμηση της τάξης του 60%. Τη συνένωση των ΟΤΑ, ακολουθούν και τα Νομικά Πρόσωπα των Δήμων. Από 6.000 που είναι σήμερα μειώνονται σε λιγότερο από 2.000. Τα 60.000 περίπου μέλη των διοικήσεων των Διοικητικών Συμβουλίων των δημοτικών επιχειρήσεων των ΟΤΑ, μειώνονται κατά 40.000 και βεβαίως φτάνουν σε ένα αριθμό περί τις 20.000 μέλη Διοικητικών Συμβουλίων δημοτικών επιχειρήσεων.
http://www.epiruschannel.gr/
Από το Blogger.